Rundtidanmark-flag

aaroe-natur-legeplads
Årø natur legeplads

Ø-Rejseberetning - Årø

Efter en nat med skybrud i Sydjylland tog Alfred og jeg alligevel mod Årø færgen, imens regnen stadig stod ned i stænger.
Vi ankom til Årøsund omkring kl 11, og kunne efter 10 min venten gå på færgen. Som sædvanligt fandt vi vores Ø-pas stempel på færgen, hvilket altid er sjovt.

Vi landede på Årø, og gik forbi lystbådehavnen og Aarø´s Perle og derefter ind mod byen. Da vi nåede starten tog vi vejen videre ind, lige til venstre. Her gik vi ned og videre hen til vejen mod Aarø Kirke. Jeg må ærligt sige at byen virkede ret lukket, men vejret indbød heller ikke til udeliv. Heldigvis begyndte det så småt at klare op nu.

Vi gik lidt tilbage og ud mod markerne, her passerede vi Årøgaardcafé, og videre forbi Aarø brandstation.
Vi fortsatte endnu mere ud af vejen og kom til Aarø Bryg. Herfra gik vi kort til venstre og så til højre hurtigt igen. Hernede havde jeg set der var en Naturlegeplads.

Naturlegepladsen var VIRKELIG fed – MEN desværre meget våd. Alfred var heldigvis ligeglad, så han gik igang med at bestige og balancere overalt.
På pladsen var der også et madpakkehus, som var hyggeligt og gennemtænkt.

Efter en rum tid gik vi hen til Årø Vingård , som ligger lige overfor legepladsen.
Her stod nogen virkelig flotte vinranker udenfor og rundt. Bag dem var en fin butik, hvor vi gik ind for at se på varerne. Der var massere slags hjemmelavet vin. Herinde fik vi en lille snak med dem der arbejdede der, de fortalte vidt og bredt om øen – bla. at der var mere gang i øen, men at regnen havde holdt både beboere inde og de besøgene væk det sidste døgn.

Herfra gik vi igen tilbage til byen, og drejede til venstre med det samme. Her kom vi til Brummers Anneks og videre til Brummers gård. Her var skiltene sat ud, så alt begyndte at åbne for dagen.

Vi fortsatte lidt rundt derinde og snusede løs, hvorefter vi gik tilbage til havnen.

Vi blev hurtigt enige om at vi måtte ud og se på Årø Fyr. Så vi fortsatte ud mod vest ad en sti. Vi kom også helt ud til vandet, hvor der var en fin strand. Herfra var der udsigt lige over på Jyllands kyst.

Vi gik herfra tilbage til færgelejet. Ventede ikke længe før vi hoppede ombord og tilbage til Jylland.

Turen var helt klart meget påvirket af vejret. Åhh det danske sommervejr! Regn på en udetur er bare ikke så sjovt. Jeg må helt klart tilbage og snuse en anden gang, for tror der var meget mere end hvad vi oplevede 🙂